حضور قدرتمند بنیاد ملی بازی های رایانه ای در نمایشگاه2016  gamescom

حضور قدرتمند بنیاد ملی بازی های رایانه ای در نمایشگاه2016 gamescom

حضور قدرتمند بنیاد ملی بازی های رایانه ای در نمایشگاه2016 gamescom

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ایران، حضور قدرتمندی در پیشروترین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای تحت عنوان gamescom 2016 داشت و پاویون ایران میزبان فعالان صنعت بازی‌سازی کشورمان بود.

gamescom مهم‌ترین نمایشگاه صنعت بازی‌های رایانه‌ای در دنیاست که سالانه در مرکز نمایشگاه ­های بین المللی شهر کلن آلمان برگزار می­شود. در این گردهمایی که از تاریخ 28 تا 31 مرداد ماه 95 برابر با 18 تا 21 آگوست 2016 برگزار شد، 877 غرفه­ گذار بین ­المللی از 54 کشور جهان، محصولات، خدمات و نوآوری­های خود را  در معرض دید بیش از 500،000 بازدیدکننده متخصص از سرتاسر دنیا قرار دادند.

شایان ذکر است که نمایندگان اروپایی حاضر در این نمایشگاه بین‌المللی از تولیدات بازی‌های رایانه‌ای کشورمان و محصولات بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران استقبال کردند.

در خلال برپایی این نمایشگاه که بزرگ‌ترین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای در اروپا به شمار می‌رود، ایران مذاکراتی با نمایندگان تجاری کشورهایی نظیر انگلستان، آلمان،‌ ایتالیا، رومانی و فرانسه انجام داد، که این نمایندگان ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت کمی و کیفی محصولات و تولیدات ایرانی در این عرصه، خواستار حضور بازی‌های ایرانی در بازارهای اروپا شدند. در این نمایشگاه 10 بازی برتر ایرانی که بر پایه فرهنگ ایرانی – اسلامی تولید شده‌اند، به نمایش گذاشته شدند؛ بازی‌هایی نظیر ‌گرشاسب، سیاره میترا، عصر پهلوانان، رویین‌تنی، میرمهنا، قلب سیمرغ، سیاوش، طلای سیاه، آسمان دژ و گاندو به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه GamesCom 2016 برای نخستین بار رونمایی شدند.