اولین روز از همایش معرفی فرصتهای سرمایه‌گذاری و کسب و کار در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات برگزار شد

اولین روز از همایش معرفی فرصتهای سرمایه‌گذاری و کسب و کار در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات برگزار شد

اولین روز از همایش معرفی فرصتهای سرمایه‌گذاری و کسب و کار در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات برگزار شد

این همایش با حضور ۲۰ شرکت از ۱۳ کشور و حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شرکت FRN نماینده شرکت نمایشگاه های کلن و هانوفر، روز شنبه 2 مرداد ماه در محل اتاق بازرگانی ایران آغاز شد.

هدف از برگزاری این همایش، معرفی توانمندی های علمی و تکنولوژیکی ایران در حوزه ICT، معرفی مزیت های رقابتی ایران در تولید نرم افزار و محتوا، تجهیزات و زیرساخت های ICT و خدمات الکترونیک، تهیه فهرستی از فرصتهای آماده سرمایه گذاری در حوزه ICT ایران، اعلام قوانین سرمایه گذاری های خارجی در ایران و روش های تامین مالی پروژه ها به شیوه سرمایه گذاری خارجی است.

یکی از سخنرانان روز اول این همایش خانم مارتینا لوبون، مدیر کل نمایشگاه های CEBIT هانوفر بود. وی در ابتدا خاطر نشان شرکت نمایشگاه هانوفر در حال حاضر یکی از برجسته ترین برگزارکنندگان نمایشگاه های بین المللی به شمار می رود. همه ساله حدود 180 هزار غرفه گذار و 10 میلیون بازدیدکننده در نمایشگاه های آلمان شرکت می کنند. با وجود اینترنت، نمایشگاه ها همچنان به عنوان یک ابزار مدرن و چندکاره در بازاریابی به حساب می آیند که تاثیرات اقتصادی و اجتماعی قابل توجهی را به دنبال دارند. کشور آلمان به دلیل بهره وری بالا اقتصادی، سطح بالای رقابت در زمینه تکنولوژی با کشورهای دیگر و دارا بودن افراد متخصص و مجرب در زمینه برگزاری نمایشگاه، تبدیل به بهترین مکان نمایشگاهی نسبت به دیگر کشور های اروپایی شده است.

وی ضمن برشمردن مزایای شرکت در نمایشگاه های بین المللی اظهار داشت، بسیاری از شرکت های صاحب نام همچون TUI, Continental, Volkswagen و شرکت های بزرگ بیمه حضور قدرتمندی در هانوفر دارند.گسترش سریع و عظیم رسانه های اجتماعی، دیجیتالی شدن و … تاثیر به سزایی در ایجاد فرصت ها، رقابت ها و کسب و کار جدید در اروپا دارند.

مارتینا لوبون افزود، اتحادیه اروپا بنا دارد که کنفرانس سالانه ای را در رابطه با ” اتحادیه دیجیتال” و “سوق دادن اقتصاد دیجیتالی در اروپا ” در برنامه های خود در نمایشگاهCeBIT هانوفر بگنجاند. هدف از برگزاری این کنفرانس ایجاد سکویی برای شبکه گسترده، معرفی کاربردهای آن و بحث در خصوص اقداماتی که برای بدست آوردن دیدگاه اتحادیه اروپا در خصوص “بازار تک دیجیتال” باید انجام شود است. CeBIT تنها سکو در خصوص دیجیتالی شدن دولت، جامعه و کسب و کار در جهان است.